Free to Think 2020
Raport Free to Think 2020 analizuje 341 ataków na społeczność szkolnictwa wyższego w 58 krajach w okresie od 1 września 2019 r. do 31 sierpnia 2020 r.
Raport opiera się na danych z Projektu Monitorowania Wolności Akademickiej SAR, które pozwalają zidentyfikować tendencje związane z atakami na członków_inie społeczności uniwersyteckich, w tym brutalne ataki na kampusy w Afganistanie, Indiach i Jemenie; niesłuszne uwięzienia i oskarżenia uczonych; ograniczenia w podróżach akademickich, wdrażane w najbardziej widoczny sposób przez władze Izraela, Turcji i Stanów Zjednoczonych; (...) oraz legislacyjne i administracyjne zagrożenia dla autonomii uniwersytetów, w tym w Brazylii, Ghanie, Polsce, Rumunii, Rosji i Turcji.
Raport zawiera szczegółową analizę nacisków na krajowe i regionalne społeczności uniwersyteckie.
Zobacz pełny raport Free to think 2020
Promoting Higher Education Values: A Guide for Discussion
Publikacja Promoting Higher Education Values: A Guide for Discussion ma na celu stworzenie ram i ułatwienie dyskusji na temat wartości akademickich i ich realizowania w praktyce. Podstawowym założeniem jest, że zdrowe społeczności akademickie mają ogromne znaczenie. Jednak, by zdrowymi muszą być zakorzenione w podstawowych wartościach – sprawiedliwym dostępie, odpowiedzialności, wolności akademickiej, autonomii instytucjonalnej i odpowiedzialności społecznej.
Zobacz pełny raport Promoting Higher Education Values: A Guide for Discussion
Promoting Higher Education: A Guide for Discussion Workshop Supplement
Promoting Higher Education: A Guide for Discussion Workshop Supplement jest uzupełnieniem publikacji Promoting Higher Education Values: A Guide for Discussion, oraz darmowego kursu online Dangerous Questions: Why Academic Freedom Matters.
Przewodnik ma na celu stworzenie ram i ułatwienie dyskusji na temat wartości akademickich i ich realizowania w praktyce. Skoro koncepcje i konteksty związane z dyskusją o podstawowych wartościach akademickich mogą być zróżnicowane i złożone, to warsztaty i inne dyskusje grupowe mogą być doskonałym sposobem na zidentyfikowanie pytań lub nieporozumień oraz sprzyja ich głębszemu zrozumieniu. Jest to szczególnie istotne, gdy dyskusje toczą się wokół konkretnych przykładów rzeczywistych sytuacji.
Zobacz całą publikację Promoting Higher Education: A Guide for Discussion Workshop Supplement
Scholar Guide
Scholar Guide koncentruje się na tym, jak uczeni mogą w pełni wykorzystać możliwości akademickie w sieci Scholars At Risk i szerszej społeczności akademickiej.
W publikacji znajdują się porady i wskazówki dotyczące sposobów wsparcia w przejściu do nowej uniwersyteckiej społeczności oraz w określeniu ich krótko- i długoterminowych planów na przyszłość. Choć publikacja kierowana jest przede wszystkim do naukowców_czyń SAR, to może być pomocna dla innych osób, w tym dla goszczących i współpracujących z naukowcami_czyniami.
Zobacz całą publikację Scholar Guide
How to Host
Publikacja How to Host kierowana jest przede wszystkim do przedstawicieli_ek instytucji członkowskich SAR, administracji, naukowców_czyń i innych osób w instytucjach uniwersyteckich, którzy planują lub goszczą naukowców_czynie na swoich uniwersytetach.
Publikacja w jednym gromadzi dobre praktyki instytucji szkolnictwa wyższego, które przyjęły od czasu założenia SAR w 2000 roku zagrożonych naukowców_czynie jako gości. Praktyki te oparte są na ich doświadczeniach - zarówno tych satysfakcjonujących, jak i trudnych - a także na perspektywie i doświadczeniu pracowników SAR. Dodatkowo znajdują się w niej wzory zaproszeń, szablony komunikatów prasowych i inne dokumenty, które instytucje goszczące uznały za pomocne.