Od chwili objęcia funkcji do 31 grudnia 2021 roku Rzeczniczka odbyła 236 spotkań sygnalnych i wyjaśniających w ramach 64 zgłoszeń. Większość spraw wpłynęła od osób zgłaszających problem bezpośrednio ich dotyczący. Były to zgłoszenia zarówno indywidualnie, jak i grupowe. Najczęściej zwracano się z prośbą o interpretację lub opinię dotyczącą konkretnej sytuacji lub z oczekiwaniem interwencji rzeczniczej (u przełożonych, władz poszczególnych jednostek UJ czy przeprowadzenia postępowania mediacyjnego).
Partnerzy projektu Inspireurope wystosowali apel do rządów państw europejskich i instytucji UE o podjęcie konkretnych działań mających na celu ochronę przyszłości ukraińskiego szkolnictwa wyższego poprzez utrzymanie aktywności ukraińskich naukowców, naukowczyń i osób studiujących w zakresie badań i edukacji w czasie wymuszonego wyjazdu z kraju. Poniższa lista to rosnące kompendium stypendiów i innych środków bezpośredniego wsparcia dla ukraińskich naukowców, badaczek i osób studiujących
Programy naukowe, stypendia badawcze i inne formy wsparcia dla osób studiujących, naukowców i badaczek z Ukrainy
Szanowni Państwo, trwa rosyjska inwazja na Ukrainę. W Uniwersytecie Jagiellońskim studiują i pracują nasze koleżanki i koledzy z tego kraju, przeżywają oni tę sytuację osobiście i intensywnie, niepokojąc się o rodziny i możliwości kontynuowania edukacji i pracy.
Tworzenie środowiska obywateli odpowiedzialnych, nowoczesnych, wrażliwych, samodzielnych, tolerancyjnych, otwartych na nieznane, szanujących tradycję i jej wkład w rozwój wspólnoty narodowej i ponadnarodowej; przeciwstawianie się wszelkim formom dyskryminacji.
Łączenie wysiłków, wiedzy i doświadczenia na rzecz realizacji wspólnych celów oraz zaangażowanie i solidność w działaniach zespołowych.
Uczestnictwo we wspólnocie Uniwersytetu traktowanej jako dobro wspólne, na rzecz którego silnie i trwale chce się działać, budowanie dobrych relacji z innymi członkami wspólnoty, okazywanie im wsparcia w samorealizacji i gotowość do pomocy, uszanowanie wszelkich różnic i odmienności, jakie zachodzą między ludźmi – jedność w wielości, szacunek dla każdej osoby ludzkiej, dla wartości i kultury innych.
Dążenie do zapewnienia takich warunków środowiska fizycznego, przestrzeni cyfrowej oraz organizacji procesów i metod działania, aby niepełnosprawność i inne szczególne potrzeby nie stanowiły powodu wykluczenia kogokolwiek z nauki, pracy i innych dziedzin życia.